SINDEON_REND_BG_01

Rend a lelke

A táboraink rendszere, technikai információk.


Rövid összefoglaló a játékról

Az Alsó-Birodalom területére lépve megszűnik számunkra a 21. század valósága. Az itt töltött két hétben Te nem egy táborozó lány / fiú vagy Budapestről, hanem minden ami benned van és amire Te képes vagy. Mivé szeretnél válni? Hataloméhes varázslóvá aki a koronára tör? Vagy hős lelkű lovaggá? Gazdag nemessé? Ez kizárólag a Te döntésed. Az országláson belépsz Sindeon kapuján, felveszed új neved, megkapod az életgyűrűd és az lehetsz aki mindig is szerettél volna lenni. Elfelejthetsz minden mást: az, hogy mit érsz el, mivé válsz, innentől Rajtad múlik. Bármilyen szerepet öltesz magadra, a legfontosabb hogy éld bele magad!

Nem attól leszel gazdag nemes, hogy mennyi pénzed van otthon. Sindeonban csak a káli aranyat ismerjük, ami nem váltható át semmilyen más valutára. Fizikai erőddel sem mész sokra: harci képességedet, testőreid hadát gyűrűk jelképezik. Fegyvereket se hozz: Sindeon mágikus birodalmában csak a gyűrűvel felszerelt fegyverek támadóképesek. Az sem számít, hogy felnőtt vagy vagy gyerek: Sindeonban mindenki csak egy polgár, legyen az táborvezető, senior vagy táborozó.

Hogyan érhetsz el mégis bármit? Alakítsd szerepedet meggyőzően. Az első lépés, hogy Sindeon uralkodója elé járulsz. Bemutatkozol, és elmondod miért jöttél – vagy legalábbis azt, hogy miért bízzanak meg benned annyira hogy megengedjék letelepedésed. Megismered az uralkodó által hozott törvényeket, Sindeon többi polgárát, a területeket, a nemesi házakat. Szövetségeseket, csatlósokat toborzol hogy elérd a célod, meggyőzéssel, rászedéssel, fegyverrel.

Hogyan lehesz gazdag? Sindeon egyetlen elismert fizetőeszköze a káli arany. Mint más birodalmakban is, nálunk is elsősorban munkával, másodsorban egyéb sötét praktikákkal szerezhető. Sindeon királyságában az uralkodó feladata a rend fenntartása, így kincstárából fizeti a királyságot kiszolgáló polgárokat. Az uralkodók maguk döntik el, kiket és mennyiért alkalmaznak, azonban jellemző munkakörök például a pohárnok, ki a közös étkezések előtt és után segít terítéket osztani, az írnok, aki az uralkodó törvényeit, a királyság krónikáját jegyzi, vagy a kertész aki ügyel a királyi udvar tisztaságára. A királyi megbízáson felül biztosan jól kereshetsz, ha valamilyen szakmával rendelkezel, vagy kitanulod azt. Egy birodalomban mindig szükség van jól képzett fegyver és páncélkovácsra, vajákosokra, de napszámosokra is. Szolgálataidat kínálhatod pénzért bárkinek, vagy védelmükért és támogatásukért cserébe akár egyetlen nemesi háznak is.

A király területe Sindeon, és ő uralkodik az egész birodalom felett. Az Őrzők segítségével rendet tart a négy égtáj felé vezető utakon, ellátja a királyi udvart. Azonban a birodalmi területek zászlósurakhoz tartoznak, az ő feladatuk ott rendet tartani, és a területek hasznát is ők hajtják. A zászlósurakat saját területükön hadüzenet nélkül nem lehet megtámadni. Ha valaki egy zászlósúrnak esküt tesz, akkor hűbéres lesz, így különböző jogokat kap. Ha a zászlósúr területet akar szerezni, akkor a támadás előtt fél nappal ki kell tűznie a hadüzenetét, rajta a támadott terület nevével.

Harcolni kívánsz zászlósurad mellett? Először lássuk hát gyűrűidet. A nyakadban lógó gyűrű(k) az életgyűrű(k). Egy életgyűrű azt jelképezi, hogy élsz. A további gyűrűk testőreidet jelképezik, kik életüket adják azért, hogy megvédjenek, a királynak kettő, nemesuraknak egy-egy testőrgyűrűjük van.

A csuklódon is van gyűrű: ez a harci gyűrű, azt jelképezi, hogy képes vagy harcolni. További harci gyűrűk a harcban való jártasságodat mutatják, lovaggá ütött harcosoknak már két harci gyűrűje van.

Bárki, aki éppen magánál tart egy fegyvert, a harcban felhasználhatja az azon lévő fegyvergyűrűket. A fegyverek erősségétől függően lehetnek egy, kettő vagy nagyon ritka esetben három gyűrűsek. A rajtad lévő páncél védelmet biztosít, a páncélgyűrű életgyűrűdet védelmezi.

Ha meg akarsz támadni valakit, megérinted, és közben azt mondod: Taccs. Ezzel elkezdődik a csata. Az egymással harcoló felek hátuk mögé teszik kezüket, és felhúzzák gyűrűiket bal kezük középső három ujjára. A támadó fél célja, hogy eltalálja, a védekező hova húzta gyűrűit. Ha sikerült eltalálnia, az találatnak számít, ilyenkor a támadógyűrűk számát kell összevetni az eltalált ellenfél ujján lévő harci gyűrűk számával. Ha nem találta el, a védő következik: visszatámad a támadójára. Ezt hívjuk egy harci körnek. Hangos háromig számolás után mindenki felmutatja bal kezét. Ha nincs találat (pl. a támadó a mutatóujjára húzta gyűrűit, a védekező a gyűrűsujjára), a harci kör második fele következik, a visszatámadás. Ha találat van, de a védő ujján több gyűrű van, mint a támadóén, szintén a visszatámadás következik. Ha a támadó rendelkezik több gyűrűvel, a védekező annyi gyűrűt sérül, ahánnyal több gyűrű a támadó ujján van. Ha a csuklódon nem marad gyűrű, harcképtelen vagy. Ha a nyakadban sem, meghaltál. A visszatámadásnál megfordulnak a szerepek: aki eddig védekezett, most támad, aki eddig támadott, most védekezik.

Hogyan működik a mágia? Hamarosan érkezik ide egy rövid leírás, addig is részletesen a mágiával foglalkozó oldalon olvashatsz róla.

Mi történik, ha meghaltam? Ha elvesztetted életgyűrűidet (csatában, mérgezés által, vagy ténylegesen elvesztetted), az karaktered életének végét jelenti. Következő napfelkeltéig kimaradsz a játékból. Megírod életed történetét, majd elfelejted azt: hiszen karaktered többé nem létezik, Te nem emlékezhetsz semmire amire ő emlékezett (titkokat, hogy ki ölt meg, stb). Amíg halott vagy, nem beszélhetsz senkivel, nem árulhatsz el nekik semmit arról amit tudsz. Pihenés közben (amíg a seniorok ágyba-reggelivel kényeztetnek) kitalálod az új szerepet amit el akarsz játszani. Másnap reggel országláson már új karakterként, ismeretlenként érkezel, így kérlek ne az legyen az első reakciód, hogy rátámadsz arra, aki megölte előző karaktered. Ne feledd: Te nem ismered őt, nem tudod mit tett.

A hosszúra nyúlt szabály ismertetés után csak megismételném a legfontosabb szabályt: éld bele magad! játssz! ha valahol, itt biztos nem igaz az, hogy én ezt nem tudom elérni. Itt a lehetőség, élj hát vele!

Seniorok feladatai és szerepkörei

Sindeonban seniornak nevezzük a tábor szervezőit. Ez általában  ~8-10 főt jelent. Az, hogy valaki felnőtt, nem biztosan jelenti azt hogy senior: ezért megérkezéskor egyesével bemutatjuk őket, hozzájuk lehet fordulni bármilyen kérdéssel.

Fontos tudnivalók róluk:

Pótapukák és pótanyukák. Bármilyen problémád van, őket kell megkeresni. Bár lehet hogy van köztük aki szimpatikusabb, nyugodtan fordulj a legközelebbi seniorhoz, mindenki azért van  itt hogy foglalkozzon a táborozókkal. Több karaktert alakítanak. Az egyes karakterek kinézete között mindig szignifikáns eltérés van jelmez téren, így igen nehéz összekeverni hogy éppen kihez beszélünk. Extra nehezítésként még olyan is előfordulhat, hogy egy karaktert időnként más senior alakít, természetesen ez esetben kellően jellegzetes maszk, fegyver, ruházat jellemzi a karaktert. A seniorok ugyanolyan részesei a történéseknek mint bárki más: ugyanúgy meg lehet őket ölni, nincsenek semmilyen szempontból kivételes helyzetben. Fő karakterük aktívan részt vesz a királyság életében de időnként előfordul hogy ‘elutazott, lepihent aludni, nem tudjuk hol van’ – ilyenkor valószínűleg más helyszínen tartózkodik, egy másik karakter bőrében.

Mindannyian közös állásponton vannak. Ha megkérdeztél valamiről egy seniort és nemet mondott, ne keress egy másikat hátha az megengedi. A telepatikus képességünk még nem fejlődött ki rendesen, így sajnos előfordulhat hogy tényleg mást mond valaki, de az ezzel való visszaélés a játékszabályok megszegése. Amint időnk engedi egyeztetünk egymással a felmerült kérdésekre adott válaszokról, így hamarosan a többi senior is tudni fog a hivatalos álláspontról – nem érdemes trükközni.

Bármelyik seniorral megbeszélheted bármilyen játékbeli problémádat. Attól, hogy ő a játékban ellenséged, megkérdezheted tőle azt is, hogyan tudod őt megölni, nem fog visszaélni a tudásával. A tábor két hete alatt meghasadt tudatállapotban létezik minden senior, elválasztja egymástól azt amit szervezőként, és amit karakterként tud. Ha játék rendszeri kérdésed van, mindössze annyit kérünk, vond kicsit félre és civil nevén szólítsd meg. Ez összefügg természetesen azzal is, hogy amit egyik karakteremnek mondtál, arról nem fog tudni a másik. Különösen szeretek sonorita papnőként beszámolókat hallani a vérszomjas kalózlány ármánykodásairól (főleg ha mindkettő én vagyok).

A seniornak egyetlen játékon kívüli eszköze van, a csettintés. Ezzel közlünk olyan hatásokat, melynek megvalósítására nincs lehetőségünk (pl. ha mérget / szerelmi bájitalt ittál és azt kéne kijátszanod hogy kínok között fetrengsz vagy szerelmes vagy – nem fogunk tényleg megmérgezni). Ha odalép hozzád bármely senior, csettint az ujjával majd mond valamit, azt nem a karaktere mondja, hanem egy hatás mely megtörténik veled. Ne feltételezd hogy azért mert Silver csettintett, az ő karaktere volt az aki megmérgezett: a csettintést bármelyik senior végezheti hogy ne derüljön ki, melyik karakter (legyen az gyerek vagy senior) mérgezett meg.

Játékon kívüli kérdések esetén a seniorok szava szent. Ha egy senior rád szól hogy ne bántsd a kis pajtásodat, vagy irány fürdeni, azt természetesen be kell tartani, és a fentieknek megfelelően nem keresni egy másik seniort hátha mást mond.

Napirend, szokások

A tábor napirendje alapvetően a következő:

  • Ébresztés reggel 8-9 között, az előző éjszakai események függvényében
  • Reggeli torna, kb. fél óra
  • Torna után reggeli
  • Reggeli után rendrakás (este felhalmozódott szemét kidobása, stb.). Ha gyorsan megy az a legjobb. A rendrakásnak akkor van vége amikor a seniorok azt mondják hogy rend van.
  • Országlás. Általában délelőtt és délután az uralkodó összehívja a népet a felmerült helyzetek megtárgyalására. Az új karakterek ilyenkor érkezhetnek, bemutatkozva az országláson.
  • Ebéd dél – délután 2 között
  • Ebéd után szieszta – a nyári melegre való tekintettel pihenési időszak. A játék nem áll meg, de kérjük ha lehet itt pihenjetek, kevésbé szokott aktív lenni a gyilkolászási kedv. Hőségriadó esetén kötelezően betartandó.
  • Délutáni országlás
  • Vacsora este 6-8 körül
  • Tábortűz este 10 körül – az a program amin általában mindenki részt vesz. A tábortűznél saját, hagyományosan táboros dalainkat énekeljük. Általában komolyabb hangulatú, nem dínomdánom jellegű.
  • Takarodó – a takarodó azt jelenti, hogy mindenki elmegy lefeküdni, csendben marad. Tíz perc csönd elteltével (ami lehetőség azoknak akik fáradtak vagy kicsik hogy elaludjanak) lehet indulni éjszakai játékra igény szerint.

Itt szeretnénk kiemelni, hogy a tábor napirendjét az események minden esetben felülírják! Senkit nem fogunk elküldeni rendet rakni ha éppen harci helyzet van; illetve háborús helyzetben az ellenfelek nem fognak békésen leülni egy asztalhoz ebédelni, hanem megoldjuk a külön étkeztetést.

Szokások

A Gyűrűtáborok sok közös hagyományát őrizzük, és idővel sok saját szokásunk is kialakult. Sindeonban van guzmics, légió, LEP, tábortűz, káli rögbi, Boci, hogy csak pár dolgot említsünk.

Táboros dalok

Reméljük egyszer megjelenik nálunk a jótündér, és lehetőségünk lesz kedvenceinket egy stúdióban felvenni, egy szuper énekessel, majd feltölteni a youtube-ra 🙂 Addig csak annyit ígérhetünk: pár este alatt mindenki megtanulja őket.

Házirend

Íme a honlapunk és programjaink legszigorúbb része. Kötelező olvasmány mindenkinek, melyet a szülők a táborra kötelezően elhozandó Szülői Hozzájáruló Nyilatkozat aláírásával elfogadnak.

A házirend betartása közös érdekünk. A Táboroztatók elsődleges célja, hogy minden résztvevő jól érezze magát, és biztonságban tudjunk mindenkit. A házirend rendszeres, vagy egyszeri súlyos megszegése a táborból való hazaküldést vonhatja maga után. Ebben az esetben a tábordíjat nem térítjük vissza!

A Táborozók számára tilos:

Testi épséget veszélyeztető tárgyak behozatala. A táborozás során a táborszervezők biztosítanak játék fegyvereket (fa kardok, páncélok). Ezek szerepe esztétikai és a mesébe való belemélyülést segítik, szigorúan tilos ezeket a többi táborozó, vagy a táborvezetők ellen fizikailag használni. A valóban veszélyes fegyvereket (pl. íj) kizárólag a táboroztatók felügyeletével szabad használni.

Mindenféle tudatmódosító anyag behozatala és használata a tábor időtartama alatt (cigaretta, alkohol, drogok). A Táborvezetők ezeket elvehetik a táborozótól, figyelmeztetésben részesítik. Amennyiben a figyelmeztetés után továbbra is magánál tart vagy használ ilyen anyagokat, a táborozót hazaküldjük.

A Tábor területét a táboroztatók engedélye nélkül elhagyni tilos.

A Táborvezető vagy bármelyik Senior utasítását szándékosan megszegni tilos.

A Táborozó köteles:

Táborozó társaival és a Seniorokkal udvariasan, kulturáltan viselkedni, társait sem szóban, sem fizikailag nem bántalmazni. Amennyiben a táborozó többszöri figyelmeztetés ellenére sem képes kulturáltan viselkedni társaival, a többi táborozó érdekében kénytelenek lehetünk őt hazaküldeni.

A jelentkezési lapon feltüntetni bármilyen ismert allergiát, tartós betegséget. A Táborszervezők mindent megtesznek azért, hogy speciális ellátást biztosítsanak, azonban ezt csak akkor tehetik a kellően tájékozottak a betegséget / allergiát / érzékenységet illetően.

Gondosan kezelni a helyszín létesítményeit. Természetesen előfordulhat, hogy a játékok, fegyverek, eltörnek, azonban kérjük a táborozót, hogy a lehető leggondosabban ügyeljen ezek épségére. Többszöri szándékos rongálás hazaküldést eredményezhet. A helyszínünk bérlemény, az ebben okozott károkat nekünk mint bérlőknek ki kell fizetni.

Állatok: a táborban a természetben előforduló pele, béka, szúnyog, stb. mellett saját állatokat is tartunk. A kutyákat és a lovakat kérlek ugyanúgy kedvesen kezeld mint társaidat. A lovakat kérjük seniori felügyelet nélkül ne etesd, és ne mássz be hozzájuk.

Szeretnénk kiemelni, hogy normál esetben a programjainkon ha részt is vesz ló, nem feltétlenül lovastáborok. Amennyiben lovastábort szervezünk, erre külön felhívjuk a figyelmet és szakképzett, állandó oktatót biztosítunk. Egyéb esetben a lovak hangulatteremtő elemek, illetve a szervezők háziállatai – saját felelősségre a résztvevők ráülhetnek, lovagolhatnak rajtuk, azonban rendszeres oktatást nem biztosítunk.

Értékek

Ezúton is felkérjük a táborozót, hogy semmilyen olyan értéket ne hozzon magával, ami baj, ha tönkremegy / elveszik. A tábor során biztosítunk rengeteg játéktárgyat, programot, így semmi szükség nincs rájuk. Kérjük, ne hozzanak értékes órát, ékszert, laptopot, táblagépeket, fényképezőt. A mobiltelefonok a helyszínen térerő hiány miatt nem igazán működnek, így felesleges telefont hozni. A táborvezetők biztosítanak elérhetőséget a szülők és a gyerekek számára.

Zsebpénz hozatala a táborba teljesen felesleges. A helyszínen nem található semmilyen üzlet, büfé, mindent a táborvezetők biztosítanak. Amennyiben egy táborozónak bármire szüksége van, azt a táborvezetők megveszik számára (például ha elfelejtett tusfürdőt hozni, mi veszünk neki). Ez természetesen nem vonatkozik luxuscikkekre, sem tiltott anyagokra (cigaretta, alkohol). Az étkeztetést teljes egészében a táborszervezők biztosítják, amennyiben a táborozó nem szereti / nem eszi meg az általunk adott ételt, vajas kenyeret, egyéb alap élelmiszereket biztosítunk számára. Kérjük, semmilyen romlandó élelmiszert ne küldjenek a Táborozóval.

Betegség, lemondás, visszatérítés

Amennyiben a táborozó a táborozást megelőzően vagy a táborozás közben beteg lesz, vagy más okból nem tud részt venni, a Táborszervezők mindent megtesznek, hogy a táborozót a legkevesebb veszteség érje. A helyszín bérlése, a logisztikai költségek, a jelmezek készítése, ill. más előre felmerülő, lemondás esetén vissza nem nyerhető költségek miatt a tábor díjának visszatérítésére csak az alábbi feltételekkel van mód.

A turnus díjának maradéktalan visszatérítésére a tábordíj első részletének befizetési határideje előtt van lehetőség. Az első részlet befizetése biztosítja Neked a helyet a programon, mi pedig ebből fizetjük a szállásfoglalást, előzetes költségeket. Amennyiben a létszám betelik, a további jelentkezőket legfeljebb várólistára vesszük fel. Így későbbi lemondásod előlük veszi el a lehetőséget, ezért nem áll módunkban visszatérni, csak abban az esetben ha helyedet betölti valaki más. Amennyiben a táborozó a táborozást a programok megkezdését követően hagyja el, úgy semmilyen visszatérítésre nincs mód.

Házirend elfogadása

A jelentkezéskor megadott szükséges személyes adatokat a személyiségi jogok tiszteletben tartásával a tábor bizalmasan kezeli, a rendelkezéseknek megfelelően tárolja és harmadik félnek soha nem adja ki.

A rendezvényeinken készült fényképeket a Sindeon Egyesület szabadon felhasználhatja, terjesztheti. A résztvevők elfogadják, hogy képek készülnek róluk.

A Házirend a jelentkezési lap részét képezi. A Táborozók és Szüleik a jelentkezés aláírásával elismerik, hogy elolvasták, megértették és rájuk vonatkozólag kötelező érvényűnek tekintik a tábor Házirendjét.

Loading